Replace

Tuesday 15 March 2016

Παρουσίαση της συγγραφέως/ποιήτριας Σοφία Σκουλίκα-Βέλλου, Μέρος 1ο

Ο μήνας σήμερα έχει 15 και αυτό σημαίνει πως ένας νέος κύκλος συνεργασίας είναι εδώ. Αυτή τη φορά για εσάς έχουμε μία αληθινή γυναίκα η οποία έχει να μας διηγηθεί πολλά. Μια γυναίκα, που από το λίγο που την ξέρω, είναι ένας άνθρωπος απλός και γεμάτος θάρρος. Με λόγο στρωτό και ζωντανό, φυσικά δεν είναι άλλη από την κ. Σοφία Σκουλίκα - Βέλλου. Αλλά ας μην πολυλογώ ας πάμε να την γνωρίσουμε και εκείνην και τη δουλειά της.


Η Σοφία Σκουλίκα-Βέλλου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου και τελείωσε τις εγκύκλιες σπουδές της. Είναι σύζυγος του Κ. Βέλλου αξιωματικού του εμπορικού ναυτικού και ευτυχισμένη μητέρα μιας κόρης .Έχει ταξιδεύσει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες .Μεγάλη της αδυναμία η θάλασσα από την οποία αντλεί και την έμπνευσή της .Συνηθίζει να λέει: "Για μένα η ποίηση δεν χρειάζεται να είναι τέλεια...Αρκεί μόνο, να είναι αληθινή. να με αγγίζει, ό,τι αγαπώ ...από ό,τι πονώ ό,τι πονάς να μου θυμίζει. Είμαι πολίτης του κόσμου .Μου αρέσουν τα ταξίδια αλλά πάντα έχω στις αποσκευές μου έναν Καζαντζάκη, έναν Σολωμό, έναν Λειβαδίτη, έναν Ρίτσο και πολλά ακούσματα από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Ήπειρο. Την αγάπη μου για την ιστορία, την τέχνη την έχω σε όλης μου της ζωής το ταξίδι» 



Δεκέμβριος 2014
Ιανουάριος 2016
Η πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο "Τρεις Πινελιές" κυκλοφόρησε αρχικά το Δεκέμβριο του 2014 από τις Εκδόσεις Όστρια. Αργότερα έγινε η ανανεωμένη επανέκδοση του τον Ιανουάριο του 2016. 

 Παρακάτω σας δίνουμε ένα από τα ποιήματα που δικαιολογεί και τον τίτλο της ποιητικής της συλλογής: 

Τρεις πινελιές η θάλασσα

μόνο τρεις μέσα στο άπειρο,

υπογεγραμμένες με ήλιο

που κερί ανάβει σβηστό.

Εκείνη γοργόνα υποκάτω

να σκέπτεται αγκαλιάσματα συνευρέσεις... χρόνου χαλάσματα
ανόητη απολογία στον έρωτα,
που έρχεται... που φεύγει...
Τίποτα δεν έχει απομείνει
της ζωής το κύμα όλα τα σβήνει... 
25/8/2014 ΣΟΦΙΑ ΣΚΟΥΛΙΚΑ - ΒΕΛΛΟΥ



Ας μην ξεχνάμε ότι η κ. Σοφία έχει συμμετάσχει με μερικά από τα ποιήματά της και σε συλλογικά ανθολόγια.

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ "ΣυνΠοιείν Τόμος",  Α και Τόμος Β από τις Eκδόσεις schooltime.gr





Φυσικά δεν είναι μονο αυτά σε επόμενη ανάρτηση θα μάθουμε λίγα περισσότερα για την ποιήτρια Σοφία Σκουλίκα-Βέλλου για την ώρα απόλαυστε ένα ακόμη ποίημά της με τίτλο "Με είπαν Σπουδαίο Άγαλμα": 

ΜΕ ΕΙΠΑΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΑΓΑΛΜΑ 


Με είπαν σπουδαίο άγαλμα!
Είμαι λένε κόσμημα ξεχωριστό,
έκανα μυστικό ταξίδι μεγάλο
σε αβέβαιο, δίσεχτο καιρό.
Με είπαν σπουδαίο άγαλμα
περίτεχνο,
μα είναι ψέμα, εγώ ακόμα ζω.
Θέλω στη χώρα μου να γυρίσω
το φως της να αντικρίσω.
Δεν σας παρακαλώ
υποστήριξη σταθερή ζητώ,
στο στοχασμό σας να μπω,
το αληθινό δίκιο μου θέλω να βρω,
πρέπει,
είναι εφικτό.
Όπως αυτό προστάζει,
ολόγυρα τις αδελφές μου να δω,
αγάλματα από παλαιό καιρό.
Εδώ με απελπισία υπάρχω,
Χρόνια τώρα σιωπηλά θρηνώ
για τον άδικο, λυπητερό χωρισμό.
Στείλτε με πίσω, μην χάνετε καιρό.
Είμαι της Ελλάδας ξακουστό βιο,
που έχει απέραντο πολιτισμό,
πολύτιμο ονομαστό προικιό!
ΣΟΦΙΑ ΣΚΟΥΛΙΚΑ – ΒΕΛΛΟΥ
(από τις "Τρεις πινελιές", εκδόσεις Όστρια)


(Κείμενο: Σοφία Σ.) 







No comments:

Post a Comment